کارکرن دستگاه در یک نگاه

طریقه کارکردن دستگاه جوراب بافی

طریقه کارکردن دستگاه جوراب بافی

طریقه کارکردن دستگاه جوراب بافی

دستگاه جوراب بافی مکانیکی ( ایرانی ) در صورت سالم بودن دستگاه می تواند سالیان سال برای شما کار کند البته به شرطی که به دستگاه رسیدگی کنید ، یکی از رسیدگی های دستگاه جوراب بافی که خیلی خیلی مهم است و متاسفانه بعضی از بافنده ها به اون توجه نمی کنند ، روغن کاری دستگاه است که اگر به موقع روعن کاری شود قطعا دستگاه بسیار نرم کار کرده و عمر بیشتری را می تواند داشته باشد .

برق دستگاه جوراب بافی مکانیکی تک فاز است 

طریقه کارکردن دستگاه جوراب بافی به این شکل است که این نوع دستگاه با برق تک فاز کار می کند و همچنین مصرف خیلی پایینی نسبت به دستگا های کامپیوتری دارند . ( دقیقا مصرف یک موتور کولر را دارد ) .

ابتدا این را باید بدانید که فرق زیادی این نوع دستگاه با دستگاه کامپیوتری ندارد و اگر هم بیشتر راجب به این موضوع می خواهید بدانید بهتر است از اینجا تقاوت دستگاه جوراب بافی مکانیکی و کامپیوتری را مطالعه بفرمایید .

همانگونه که شما در فیلم پایین مشاهده می فرمایید در حین بافت دستگاه به هیچ وجه از دست استفاده نمی شود و دستگاه خودش تمام مراحل بافت را انجام می دهد


شما بهتر است اول بدانید که هر بافنده می تواند هشت تا ده دستگاه مکانیکی ( ایرانی ) را اداره کند . 

طریقه کارکردن دستگاه جوراب بافی

اما در ابتدای کار باید سعی کنید تا پنج دستگاه را بیشتر اداره نکنید ، البته این را هم بگوییم که باز هم بستگی به فرد و استعداد فرد دارد که بتواند در همان ابتدای کار هشت تا ده دستگاه را اداره کند . اما به مرور زمان هر بافنده ای می تواند این تعداد را به راحتی اداره کند .

دستگاه ابتدا از کش جوراب شروع به بافت می کند و سپس به سر جوراب ( انگشتان پا ) می رسد و شما باید تنها کاری که انجام می دهید در این هنگام جوراب را قیچی کنید و دوباره بدون اینکه دستگاه بایستد ، دستگاه کارش را از اول شروع کند یعنی اول کش جوراب را بزند و در پایان مرحله سر جوراب ( انگشتان پا که در آن قرار می گیرد ) را می بافد و در طول بافت شما هیچ گونه دخالت دستی ندارید و دستگاه خودش تمام کارها را انجام می دهد .

بعد از تمام شدن بافت جوراب توسط دستگاه شما باید زیگزال ( سردوز ) و همچنین پسدوز جوراب را با دستگا های مربوطه ( زیگزال و پسدوز ) بزنید .

شایان ذکر است که اگر کسی کار با زیگزال و پسدوز را یاد بگیرید می تواند به راحتی با هر کدام از این چرخ ها ( یک عدد زیگزال و یک عدد پسدوز ) چندین و چند تا دستگاه جوراب بافی را که جوراب تولید می کنند ، کار دوخت سردوز و پسدوز را انجام دهد . یعنی اینکه سرعت عمل چرخهای زیگزال و پسدوز خیلی خیلی خیلی از خود دستگاه جوراب بافی بیشتر است .

همانطور که در برخی از پست های این سایت گفته شده شما عزیزان می توانید جوراب های تولید شده خودتون را در این سایت یعنی سایت نانو ساکس قرار دهید و به راحتی جوراب های خودتون را به فروش برسانید . توضیحات این سایت هم در اینجا آمده است .
دوستانی که سوال و مطلبی هم دارند می توانند در قسمت تماس با ما ، از ما سوال بفرمایند .

مواردی که درباره راه اندازی کارگاه جوراب بافی باید بدانیم

ساکس ماشین

بهترینها را برای کسب و کارتان آرزومندم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا